Prodávajícím je T&K Bohemia s.r.o. se sídlem Na Boubín 60, 39701 Písek, IČ: 07709749 (plátce DPH), zapsaná v C 28311/KSCB Krajský soud v Českých Budějovicích (dále jen „prodávající"). Kontaktní údaje prodávajícího: 607891171, e-mail: info@tkbohemia.cz. Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
Kupujícím je buď spotřebitel, nebo podnikatel. Spotřebitelem se rozumí fyzická osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo samostatného výkonu povolání. Kupující, který není spotřebitelem, je podnikatel – tj. zejména osoba uzavírající smlouvu v souvislosti s vlastní obchodní, výrobní nebo obdobnou činností či v rámci samostatného výkonu povolání, případně osoba jednající jménem nebo na účet podnikatele. Práva kupujícího, který je spotřebitelem, se řídí těmito obchodními podmínkami a příslušnými právními předpisy na ochranu spotřebitele. Práva kupujícího, který je podnikatel, se řídí těmito podmínkami a občanským zákoníkem, přičemž ustanovení na ochranu spotřebitele se na něj nevztahují.
Prodávající nabízí k prodeji nové motocykly a jejich konfigurace (dále jen „zboží"). Hlavní vlastnosti a technické specifikace zboží jsou uvedeny u jednotlivých modelů na webových stránkách prodávajícího. V případě potřeby poskytne prodávající na vyžádání další informace o použití a údržbě výrobku, včetně upozornění na možná rizika při nesprávném používání, v souladu s platnými právními předpisy.
Ceny zboží jsou uváděny v českých korunách (Kč) a zahrnují daň z přidané hodnoty i všechny další případné poplatky, pokud není uvedeno jinak. Prodávající je plátcem DPH, proto bude kupujícímu vždy vystaven daňový doklad s vyčíslením DPH. Celková kupní cena (včetně případných nákladů na dodání) bude potvrzena prodávajícím při potvrzení objednávky a uvedena na faktuře. Pokud je zboží sestavováno či upravováno podle zvláštního přání kupujícího, bude výsledná cena takové individuální konfigurace sdělena kupujícímu před uzavřením smlouvy.
Prezentace zboží na webových stránkách prodávajícího má informativní charakter; nejde o závaznou nabídku a prodávající si vyhrazuje právo neuzavřít kupní smlouvu v případě vyčerpání zásob nebo zjevné chyby v ceně. Informace o případných nákladech na dodání (dopravě) uvedené na webu platí pouze pro dodání na území České republiky, jelikož prodávající dodává zboží pouze v rámci ČR. Případné slevy či akční nabídky nelze vzájemně kombinovat, nedohodne-li se prodávající s kupujícím jinak.
Objednávku zboží může kupující provést prostřednictvím on-line formuláře na webových stránkách prodávajícího. V objednávkovém formuláři kupující vyplní požadovaný typ a konfiguraci motocyklu, své identifikační a kontaktní údaje a zvolí způsob platby a dodání (převzetí) zboží. Před odesláním objednávky je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit zadané údaje. Podmínkou platnosti elektronické objednávky je vyplnění všech povinných údajů formuláře a potvrzení kupujícího, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami. Odesláním objednávky kupující stvrzuje správnost zadaných údajů a závazně podává prodávajícímu návrh na uzavření kupní smlouvy.
Prodávající po obdržení objednávky zašle kupujícímu potvrzení o přijetí objednávky na uvedenou e-mailovou adresu do 24h. Okamžikem doručení tohoto potvrzení o přijetí objednávky ze strany prodávajícího dochází k uzavření kupní smlouvy (není-li v potvrzení výslovně uvedeno jinak).
V případě, že prodávající nemůže některý požadavek uvedený v objednávce splnit, kontaktuje kupujícího a zašle mu na jeho e-mail pozměněnou nabídku na uzavření smlouvy. Takto upravená nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena až poté, co kupující potvrdí prodávajícímu souhlas s touto nabídkou (např. e-mailem).
Do okamžiku uzavření smlouvy (tj. než prodávající potvrdí objednávku) může kupující svou objednávku zrušit. Zrušení (storno) objednávky může kupující provést telefonicky či e-mailem na kontaktech prodávajícího uvedených výše. Všechny objednávky potvrzené prodávajícím jsou závazné. Prodávající je oprávněn neakceptovat objednávku kupujícího například v případě zjevné chyby v ceně zboží, nedostupnosti zboží apod.; o takové situaci bude kupující neprodleně informován.
Kupující může kupní cenu uhradit prodávajícímu následujícími způsoby:
Platba je možná pouze v českých korunách (CZK). V případě bezhotovostní platby převodem je závazek kupujícího uhradit cenu splněn okamžikem připsání celé částky kupní ceny na bankovní účet prodávajícího. Není-li dohodnuto jinak, musí být bezhotovostní platba provedena před převzetím zboží (tak, aby při předání zboží již byla částka připsána na účtu prodávajícího). Při platbě v hotovosti obdrží kupující potvrzení o úhradě.
Prodávající vystaví kupujícímu řádný daňový doklad – fakturu, kterou kupující obdrží při převzetí zboží nebo elektronicky e-mailem před či krátce po dodání. Faktura bude obsahovat náležitosti dle zákona (mj. rozpis kupní ceny a DPH). Kupující souhlasí s zasíláním faktur v elektronické podobě.
Prodávající nemá kamennou provozovnu; zboží je předáváno kupujícímu na základě předchozí domluvy osobně. Kupující si může zboží převzít osobně ve Volyni (okres Strakonice) – konkrétní místo a termín převzetí budou dohodnuty při potvrzení objednávky. Alternativně lze sjednat dodání zboží prodávajícím na adresu určenou kupujícím, a to zpravidla v okruhu do cca 30 km od Volyně. Dodání zboží na delší vzdálenost nebo jiné individuální požadavky na dopravu je možné dohodnout individuálně; o případných nákladech na takovou dopravu na větší vzdálenost bude kupující informován před uzavřením smlouvy. Dodací lhůta (termín dodání či odběru zboží) závisí na dostupnosti zboží a bude s kupujícím sjednána individuálně (prodávající sdělí předpokládaný termín dodání v potvrzení objednávky).
Kupující se zavazuje převzít zboží v dohodnutém čase a poskytnout potřebnou součinnost (např. zajistit převzetí osobou, kterou zplnomocní). Při převzetí zboží je kupujícímu doporučeno zboží prohlédnout a zkontrolovat jeho stav. Spolu se zbožím předá prodávající kupujícímu veškeré doklady náležející ke zboží, zejména návod k obsluze v českém jazyce, záruční list (pokud jej výrobce poskytuje) a doklady potřebné pro registraci vozidla (u homologovaných motocyklů).
Nebezpečí škody na zboží přechází na kupujícího okamžikem převzetí zboží od prodávajícího. Pokud je zboží doručováno prodávajícím na sjednané místo, přechází odpovědnost za stav zboží na kupujícího až v momentě, kdy kupující zboží fyzicky převezme. Jestliže by kupující zajišťoval přepravu zboží sám nebo prostřednictvím jím pověřené třetí osoby, přechází nebezpečí škody na zboží předáním zboží této přepravující osobě.
V případě, že kupující bezdůvodně odmítne nebo zdržuje převzetí řádně dodaného zboží, nese riziko škody na zboží a případné náklady prodávajícího spojené s opakovaným doručením či uskladněním zboží. Nepřevezme-li kupující zboží ani v dodatečné přiměřené lhůtě poskytnuté prodávajícím, může prodávající od kupní smlouvy odstoupit a požadovat náhradu prokazatelných nákladů (např. náklady marné dopravy).
Následující ustanovení o odstoupení od smlouvy platí pro kupujícího – spotřebitele (nikoli pro podnikatele, který nakupuje zboží v rámci své podnikatelské činnosti). Spotřebitel má právo odstoupit od uzavřené kupní smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů ode dne převzetí zboží. V případě postupného dodání více kusů nebo částí zboží běží tato lhůta od data převzetí poslední dodávky zboží; u smluv o pravidelné opakované dodávce pak od data převzetí první dodávky.
Pro odstoupení od smlouvy může spotřebitel využít vzorový formulář pro odstoupení, který prodávající poskytuje na svých webových stránkách nebo jej na požádání zašle kupujícímu e-mailem. Odstoupení od smlouvy (vyplněný formulář nebo jakékoli jednoznačné prohlášení o odstoupení) odešle kupující prodávajícímu na poštovní adresu sídla prodávajícího nebo na elektronickou adresu uvedenou výše. Prodávající potvrdí kupujícímu bezodkladně přijetí oznámení o odstoupení. Pro dodržení 14denní lhůty postačuje, aby spotřebitel v jejím rámci odeslal prodávajícímu oznámení o odstoupení.
Pokud spotřebitel od smlouvy odstoupí, ruší se tím kupní smlouva od počátku. Spotřebitel je povinen nejpozději do 14 dnů od odstoupení zaslat nebo předat prodávajícímu zakoupené zboží zpět. Zboží by mělo být vráceno kompletní, s veškerým příslušenstvím a pokud možno v původním obalu. Náklady vrácení zboží nese kupující. Zboží nelze vracet na dobírku – taková zásilka nebude ze strany prodávajícího převzata. Kupující odpovídá za případné snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání s ním jinak, než je nutné k seznámení se s povahou a funkcemi zboží (tj. jinak než jak by bylo možné vyzkoušet zboží v kamenné prodejně). Prodávající je v takovém případě oprávněn snížit vracenou částku o odpovídající sumu, která odpovídá snížení hodnoty zboží, nebo tuto škodu započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
Prodávající vrátí spotřebiteli všechny platby, které od něj obdržel, včetně nákladů na dodání zboží k kupujícímu (odpovídajících nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání), a to do 14 dnů od doručení oznámení o odstoupení. Vrácení peněz proběhne stejným způsobem, jakým kupující platbu provedl, nedohodnou-li se strany jinak. Prodávající však není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky dříve, než mu kupující zboží vrátí, nebo alespoň prokáže, že zboží odeslal zpět prodávajícímu.
Spotřebitel bere na vědomí, že nemůže odstoupit od smlouvy v případech uvedených v § 1837 občanského zákoníku. Zejména nelze odstoupit od smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu (tj. zboží vyrobené či upravené na míru kupujícího), a v dalších zákonem stanovených případech.
Prodávající odpovídá za to, že zboží při převzetí nemá vady a je ve shodě s kupní smlouvou. To znamená, že zboží má vlastnosti, jaké byly ujednány (případně takové, jaké prodávající nebo výrobce popsal, či jaké kupující rozumně očekával vzhledem k povaze zboží a na základě jeho prezentace), hodí se k účelu, který prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá, odpovídá jakostí a provedením smluvenému vzorku nebo modelu (je-li podle vzorku prodáváno), je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a vyhovuje požadavkům právních předpisů.
Prodávající poskytuje na nové zboží zákonnou záruční dobu v délce 24 měsíců od převzetí zboží kupujícím (pokud není výslovně uvedeno jinak). Tato doba je určena spotřebitelům pro uplatnění práv z vadného plnění. V jejím průběhu se na zboží – projeví-li se vada – má spotřebitel právo uplatnit reklamaci. Nemá-li zboží vlastnosti stanovené výše, může spotřebitel požadovat i dodání nového zboží bez vad nebo výměnu vadné součásti, není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné. Není-li takové řešení možné, může požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny nebo od smlouvy odstoupit a požadovat vrácení peněz. Pokud je vada odstranitelná, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady (opravu); neodstraní-li prodávající vadu v přiměřené době nebo vadu odmítne odstranit, může spotřebitel požadovat slevu z ceny nebo odstoupit od smlouvy. V případě podstatné vady má spotřebitel právo zvolit si nápravu (opravu, výměnu, slevu či vrácení peněz) dle svého uvážení za podmínek stanovených zákonem. Prodávající neodpovídá za opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním ani za vady vzniklé nesprávným použitím či neopatrným zacházením ze strany kupujícího.
Kupující je povinen uplatnit reklamaci vady u prodávajícího bez zbytečného odkladu poté, co se vada vyskytne. Reklamaci lze uplatnit osobně dle předchozí domluvy nebo písemně (poštou) či elektronicky (e-mailem) na kontaktech prodávajícího. Doporučujeme kupujícímu při reklamaci popsat vadu a způsob, jak se projevuje, a doložit doklad o koupi (fakturu). Prodávající či autorizovaný servis posoudí reklamovanou vadu a vyrozumí kupujícího o způsobu vyřízení reklamace. Reklamace, včetně odstranění vady, bude vyřízena nejpozději do 30 kalendářních dnů od jejího uplatnění (nedohodne-li se prodávající s kupujícím – spotřebitelem na delší lhůtě). O výsledku reklamace bude prodávající kupujícího informovat; obvykle tak učiní telefonicky nebo e-mailem a zároveň vystaví písemné potvrzení o vyřízení reklamace a o provedení případné nápravy.
Je-li reklamace uznána jako oprávněná, má kupující – spotřebitel právo na úhradu účelně vynaložených nákladů spojených s uplatněním reklamace (např. poštovného, které zaplatil za zaslání vadného zboží k reklamaci). V případě, že byla v rámci reklamace zboží vyměněno za nové, začne běžet lhůta 24 měsíců znovu od převzetí nového zboží.
Práva z vadného plnění spotřebitel uplatňuje u prodávajícího; je však možné též využít autorizovaný servis, je-li to pro kupujícího výhodnější (seznam servisních míst či postup poskytne prodávající na vyžádání).
U kupujícího, který není spotřebitelem, platí povinnosti k prohlédnutí zboží a oznámení vad dle § 2112 občanského zákoníku. Takový kupující je povinen prohlédnout zboží co nejdříve po přechodu nebezpečí škody na věci a případné zjevné vady oznámit bez zbytečného odkladu prodávajícímu. Práva z vad se u kupujícího-podnikatele řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku; ustanovení o právu spotřebitele na 24měsíční záruku se na podnikatele nevztahuje.
Prodávající jako správce osobních údajů zpracovává osobní údaje kupujících (zejména jméno, příjmení, adresa, kontaktní údaje) v souladu s platnými právními předpisy, a to výhradně za účelem uzavření a plnění kupní smlouvy a souvisejících povinností (vyřízení objednávky, doručení zboží, vystavení účetních dokladů apod.). Právním základem pro zpracování osobních údajů je plnění smlouvy (případně plnění právních povinností prodávajícího). Poskytnutí osobních údajů pro tyto účely je smluvním požadavkem; bez jejich poskytnutí nemůže prodávající smlouvu uzavřít a plnit.
Osobní údaje jsou zpracovávány po dobu nezbytně nutnou k naplnění výše uvedených účelů a archivovány v souladu s právními požadavky (např. lhůty stanovené zákonem o účetnictví či daňovými předpisy). Prodávající dbá na zabezpečení osobních údajů a prohlašuje, že přijal vhodná technicko-organizační opatření proti jejich zneužití.
Prodávající předává osobní údaje třetím osobám pouze v minimálním rozsahu nezbytném pro splnění smlouvy – typicky přepravci zboží (pokud je doprava zajišťována externě) či zpracovatelům zajišťujícím platební nebo účetní služby – a vždy za dodržení mlčenlivosti a zabezpečení těchto údajů. Prodávající nepředává osobní údaje kupujících žádným dalším subjektům pro marketingové účely bez výslovného souhlasu kupujícího.
Kupující má právo požadovat přístup ke svým osobním údajům, jejich opravu či výmaz, popřípadě omezení zpracování, a vznést námitku proti zpracování. Dále má právo podat stížnost u dozorového úřadu (Úřad pro ochranu osobních údajů), pokud se domnívá, že zpracování probíhá v rozporu s právními předpisy. Podrobnější informace o zpracování osobních údajů mohou být uvedeny v samostatných zásadách ochrany osobních údajů na webových stránkách prodávajícího.
Prodávající si přeje případné spory s kupujícím řešit přednostně smírnou cestou. V případě, že dojde mezi prodávajícím a kupujícím – spotřebitelem ke vzniku spotřebitelského sporu z kupní smlouvy, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení sporu k příslušnému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů. Tím je Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát – oddělení ADR, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869 (web: www.coi.cz). Spotřebitel může využít také platformu pro řešení sporů on-line, která je zřízena Evropskou komisí na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Prodávající je oprávněn prodávat zboží na základě živnostenského oprávnění a jeho činnost nepodléhá jinému zvláštnímu povolování. Dozor nad dodržováním povinností dle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, vykonává v určitém rozsahu též Česká obchodní inspekce (viz www.coi.cz).
Kupní smlouva je uzavírána v českém jazyce. Tyto obchodní podmínky jsou vyhotoveny taktéž v českém jazyce. Právní vztahy ze smlouvy se řídí právním řádem České republiky; případné spory budou řešeny příslušnými soudy ČR.
Je-li nebo stane-li se některé ustanovení těchto obchodních podmínek neplatným nebo neúčinným, nemá to vliv na platnost a účinnost ustanovení ostatních. Takové neplatné ustanovení bude nahrazeno ustanovením, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje.
Prodávající si vyhrazuje právo tyto obchodní podmínky v přiměřeném rozsahu měnit. Pro konkrétní kupní smlouvu jsou však rozhodná znění obchodních podmínek účinná ke dni odeslání objednávky kupujícím; změna obchodních podmínek nemůže zpětně zasáhnout již uzavřenou smlouvu.
Tyto obchodní podmínky nabývají platnosti a účinnosti dne 30.10.2025.